11 Jan 2013
kila dulu dan kila sekarang

19 tahun aku hidup di dunia ....
(even still lack of believing) ............
setahun aku di tadika....pada umor 6 tahun..masuk tadika...
punya nangis-2 sebab takut dekat cikgu...takut dekat kengkawan...
haha maybe dipikiran aku pada masa tu,,aku pikir yg
dorang tu harimau kott ...tu sebab aku takut..ekeke...-,-''
ada jugak kengkawan yang nangis-2 nak balik....ada yg tarik-2
pintu kelas sampai terlucut tombol pintu..punya kuatnya tenaga
bebudak pada zaman aku dolu...(yg tu bukan akuuu) 
kes aku pulak..aku tak suka duduk dekat meja sekali
dengan kawan-2 dolu....sebab aku takut..so aku duduk kat mana?
hahah nie kenangan paling aku ingat...aku special..aku
duduk dekat meja cikgu..kekeke...aku duduk dengan cikgu..
bila cikgu bangun.aku pun bangun ikut cikgu..hehe...peliks nya aku? -,-''
tapi aku tak banyak sgt kenangan masa tadika..sebab otak tak
sempat nak rakam banyak.. *tak ingat* cuma ada sorang budak tu
muda dari aku..suka buat muka yg ntah hapa-2 kat aku ..huhu

then aku darjah 1....just biasa je....tak pakai tudung lagi time nie..
abang aku darjah 6..... hehe...kalau kawan-2 dia kata muka aku
sama dengan dia..kompem dia buat muka paling buruk yg pernah
aku tgk..haha...tau laa adik pompuan dia cute plus meletops..
malu ler teww..kekekeke :p haha,,time drjah 1 nie laa,,,aku agak 
lawak sikit...sebab aku tak bawak duit g sekolah...eheh..bila
org pegi kantin..aku pun pegi...kawan-2 beli makanan ..aku pun beli..
tapi duit takda....ehh...maluunyaa akuu... ouh otak budak-2... 
bila abang aku rehat....sepatutnya dia laa kena beli makanan kat aku..
tapi aku...hihihihihi.... dah makanggg..ajaibnya! tapii kann..
bila aku nampak muka abang aku masa rehat...
kompem aku nangis....taktau kenapa....sedih kot..dia
tanya aku .."sapa buat?" ...tapi aku nangis buat taktau je... ye arr..
takkan nak gtau dia yg aku nie sedihh sebab takut g sekolah...

bila naik darjah atas-2 sikit...punya bangga tak hengat laa,,, tgk-2 aku
jumpa balik dgn budak yg suka buat muka pelik kat aku masa kat tadika
tu...heheh...time tu laa aku "mengajar" dia apa itu "senior" .haha
dah lama-2... dpt tau yg dia ada abang, & abang dia tua pada aku..
yg kelakor nyeee.... hmm.hmm.aku rasa nie kali pertama punya
pertama sekali org suka kat aku..padahal baru darjah berapa jekk.haha
abang budak tu suka dekat aku..tak bule belahh... budak tu nama ain..
abang dia nama amin kot tak silap aku... tiap-2 hari ada je kakak-2 senior 
gtau yg amin tu kirim salam dkt aku... haha..pikir-2 balik..
dah melingkup mana dah amin tu sekarang eh? bertahun tak jumpa,,
cutttttt !!!!!!!
darjah 6....kenangan yg aku tak berapa suka nak ingat...
time nie kali pertama aku kenal apa itu sahabat ! seriously...
sebelum upsr.....memang best gilerr..... lepas upsr...baru aku
detect mana satu kawan mana satu lawan.... memang defak laa!
ciss.. dapat result ! naik form 1 !! .......sarung kain biru...memang terasa diri
remaja gilerrr,,,,,, seronok tak terrrkataaa...

form 1...besttttt gilerrr....disebabkan rumah aku jauh dari sekolah
(dulu jauh sekarang dah dekat..taktau kenapa? haha)
aku kena duduk hostel...memang mimpi ngeri..sebab tak pernah
berenggang dgn family laa katanyerrrr ....tiap-2 malam
nangis-2 dgn kawan-2 ...huhu......tapi kawan? ramai..baik-2 belaka .
aku sukaa sgt...sebab nie la masa tuk aku cari sohabat...duk hostel,..
memang buat aku berdikari gilerr.... sebab kena bangun pagi..tahap memang
pagi giler-3 aku bangun..ye arr..hostel...nak mandi saja pun dah sesakk..

nak pegi sekolah pun rasa nak nangis..ye laa,,suasana berubah,,,
tapi bila dah lama-2 kat hostel tu...rasa diri dah sayang ngn kawan-2,
senior-2 yg awesome.... tempat tidur hostel..pun aku sayanggg..hehe..
tapi satu je masalah...kat hstel mesti perasaan lapar & mengantuk
tak pernah nak cukup...hehe...tu sebab gred aku selalu rendah kot dlm
kelass?.kekeke.... form 2...!!! time nie laa aku mula menceburkan diri dlm
bidang paling fofular skali kat skolah...iaitu ..sesi berhadik-2 hangkat..
haha ..mula tu sorang....pastu sorang..sorang..sorang...and....
cukup satu team bola sepak dah kott yg aku berjaya collect?? hehe.....

time cuti kalau minggu tak balik rumah..memang best gilerr kat hostel..
anyway..bukan teruk sgt hokaih duk hostel nie.... kitorang voleyh tgk tv hokaih..
bukan penjaraa sgt pong...memang bestttt ..dan sekarang aku rasa
aku nak balik pada zaman tu plak dah rasanya... aku bkn tgk tv sgt pun..
aku buat apa?? haha ade laa keja aku buat ngn "adik angkat" aku..
kitorang duk kat bangku dpn dorm...then.....main cam budak-2...
hahaha...terserlah keanak-2kan... kdg-2 main berlakon-2 dgn kawan aku
si farahnajiba :')
cutttttt ....hokaih aku dah form 4 ! hehe..dpt tau yg aku kena pindah g sekolah cantik.... mula laaa buat perangai ngada-2 kat mak aku..yg 
aku nak kuar hostel..even hati nie....masih nak duduk hstel lagi..
duk dlm stengah tahun...then kuar..... time kuar hostel tu.... macam-2
rasa dlm hati nie...seronok,bebas,sedih,rindu,nak nangis smua ahhhh !
hahaha ...
then pindah g sekolah baruuuu ...memang canteksss sgt...tapi papun
aku tetap rindu sekolah lama "time tuuu" ...sebab apa aku rindu? sebab kat
kolah lama ada port tuk nak monteng! herh ..memang durjana !
form 4 kat kolah baru tak berapa nak nikmat sgt......bila dah jadi super senior..
dah naik form 5...mulaa laa kalut sana sini... nak kutip markah koko laa.
nak study itu ini laaaaa (katenyerrrr) ..tapi.... aku rasa
aku lebih terdesak ke arah nak kutip markah koko....sebab dolu aku
mana aktif pun....tapi bilaa dah start masuk PKBM niee..... jumpa lak
ngan kawan-2 yg ngam...jumpa ngn sorang adik terbuang yg satu kepala gila-2.
memang syg gilaaa ah..drpd takda kawan...sampai dh jadi
cam satu family dah..PKBM the gengs nie....:')  ..
memang syok tak hengatt ..... masa hari rabu je...memang
bangga kembang hidung ahh..bila kena kawat dpn smua pelajar lain..
kononnya PKBM nie terrer kawat laaa katenyerr...padahal
belajar bagai nak rakk .sebab dolu pun keras kaki gak nak kawat tu..

then masa form 5 nie laa aku terrjumpa,terrskodengg..terrrushaa ter ter ter kat
sorang budak niehh...haishh last-2 tahun lak uh..eh..tak puas hati tol la.
ekekeke ..pulak tu...terlampau mudaaa lak uh budak tu...
hmmhmm....& budak tu laa "hadik angkat" terakhir aku..ekekeke...
sekarang setahun lebih maaa .... huhu punya lamaa nya...
cam tak sgka laak hahaha lawaknya kisah hidup aku... takda klimaks 
 puungg... 
then sekarang???? aku dah berumur 19 tahunnn.... (lagi setahun
lagi nak masuk 20) hehe ...aku still beradik berangkat terangkat ngn budak nie..
esh-3... budak tu pun dah masuk 15 tahun...ekeke... kalau
sampai aku umor 20 ,aku still lagi berhangkat ngan dia..memang aku ajak
kawin teruih ahhh .muahahah just KIDDING ! -,-'' setelah aku dengan
jayanya menamatkan form 5 aku... & aku sedang berada di thn akhir 
f6 nie...aku harap aku boleh buat yg terbaik .....aminn ~ haha
⇦past
future⇨